«هناس» به مناسبت سالروز شهادت داریوش رضایی‌نژاد روی آنتن شبکه نمایش می‌رود + زمان پخش استوری پژمان بازغی در واکنش به فوت مرحوم سعید راد + عکس پیام رئیس سازمان سینمایی به مناسبت درگذشت «سعید راد» نامه صریح وزارت فرهنگ و ارشاد به اداره کار خراسان‌رضوی بابت بازنشستگی خبرنگاران «ایستاده با گرگ» نامزد جایزه ویژه بخش مستند جشنواره روسیه شد حکایت مرد تن لش و گُنده غول‌های بیابان شاعر یا نویسنده نمی‌تواند مانند یک ربات به صورت مداوم، اثر تولید کند درباره بازی زنده یاد «سعید راد» در سریال های تلویزیونی «بک گراند» به شبکه نمایش خانگی آمد زمان تشییع زنده‌یاد «سعید راد» اعلام شد+ جزئیات کمک چهارونیم‌میلیون‌دلاری «جنیفر لوپز» به فلسطین ساخت سریال «پایتخت ۷» در چه مرحله‌ای است؟ «سکوت تلخ» آماده نمایش شد واکنش پرویز پرستویی به درگذشت «سعید راد» + عکس تصویری قدیمی از مرحوم سعید راد و فرزندانش + عکس «گردبادها» گیشه سینمای آمریکا را تصاحب کرد
سرخط خبرها

اقدامات فرهنگی انتشارات به‌نشر در دهه پایانی ماه صفر | عرضه ۱۴۶عنوان کتاب رضوی در نمایشگاه "آرام جانها"

  • کد خبر: ۱۸۳۳۱۹
  • ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
اقدامات فرهنگی انتشارات به‌نشر در دهه پایانی ماه صفر | عرضه ۱۴۶عنوان کتاب رضوی در نمایشگاه
مدیرعامل انتشارات به‌نشر گفت: این انتشارات براساس رسالت خود برنامه‌های متنوعی را با محوریت «فرهنگ رضوی» برای دهه پایانی ماه صفر؛ از اربعین حسینی تا شهادت امام رضا (ع) تدارک دیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین سعیدی با اشاره به حضور انتشارات به‌نشر در نمایشگاه «آرام جان‌ها» گفت: همزمان با دهه پایانی ماه صفر با ۱۴۶عنوان کتاب رضوی در نمایشگاه «آرام جان‌ها» حضور خواهیم داشت.  

وی با اشاره به عرضه جدیدترین آثار و محصولات  انتشارات به‌نشر تاکید کرد: با توجه به انتساب این انتشارات به ساحت قدسی حضرت رضا (ع)، یکی از موضوعات اصلی، تولید اثر درباره حضرت رضا (ع) و آموزه‌های ایشان است. تاکنون در این انتشارات ۱۴۶عنوان کتاب توسط ۱۰۰نویسنده برای گروه‌های سنی مخاطبان از خردسال، کودک، نوجوان و بزرگسال در قالب‌های مختلف شعر، داستان، رمان، آثار آموزشی و پژوهشی و پرسش و پاسخ منتشر شده است. این آثار به موضوعات مختلف حول حضرت رضا (ع) پرداخته است که سنت و سیره حضرت رضا (ع) بیشترین سهم را دارد. زیارت حضرت و حرم شناسی دومین و سومین دسته موضوعی آثار است که مجموع این آثار در شمارگان یک میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه منتشر شده است.

پویش "قلم گاه" با "چشمه‌های بهشت"

وی با اشاره به برگزاری پویش «قلم گاه» تا شهادت امام رضا (ع) افزود: این مسابقه بر اساس کتاب "چشمه‌های بهشت" گزیده‌ای از اثر ارزشمند عیون اخبار الرضا (ع) است که توسط محمد هادی زاهدی به زبان روز درآمده و روان و قابل فهم ترجمه شده است. این مسابقه با هدف آشنایی بیشتر مخاطب عام و مخاطب خاص (نویسندگان و تصویرگران و تولید کنندگان محتوا) در بخش عمومی با پاسخ به سوالات و در بخش ویژه تولید محتوای متنی و تصویری  کتاب «چشمه‌های بهشت» از ولادت امام رئوف آغاز شده و تا شهادت ایشان ادامه دارد.

معرفی خلاقانه کتاب رضوی به کودکان با اجرای پرفورمنس

سعیدی اظهار کرد: عرضه و معرفی آثار رضوی در قالب‌های مختلف شعر، داستان، رمان و آثار علمی پژوهشی، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی ویژه گروه‌های سنی مختلف و برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «چشمه‌های بهشت» از دیگر برنامه‌های انتشارات به‌نشر در  نمایشگاه «آرام جان‌ها» است.
وی با اشاره به اجرای برنامه کتاب نمایش ویژه کودکان در غرفه انتشارات به‌نشر در نمایشگاه «آرام جان‌ها»، افزود: با استفاده از عروسک‌های ساده برگرفته از شخصیت‌های کتاب‌های رضوی رضوی کودک، برای کودکان نمایش اجرا و از این طریق محتوا و منبع قصه به کودک معرفی می‌شود. کودکان حاضر در غرفه ضمن تجربه تماشای یک نمایش کتاب محور هدایایی نیز دریافت خواهند کرد. هم چنین در جهت معرفی اثرگذار و خلاقانه کتاب‌های رضوی، پرفورمنس با استفاده از کتاب در این نمایشگاه با حضور دو بازیگر اجرا خواهد شد. بازیگران در این مکان به معرفی کتاب‌های شاخص رضوی از طریق هنر و بازی خود می‌پردازند.  

اجرای طرح «نذر فرهنگی کتاب»

مدیرعامل انتشارات به نشر با اشاره به اجرای طرح «نذر فرهنگی» در دهه پایانی ماه صفر اظهار داشت: در راستای عمل به منویات تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و گسترش نذر فرهنگی کتاب در ایام دهه پایانی ماه صفر، بخشی از هزینه ۶خرید کتاب افراد توسط آستان قدس رضوی پرداخت می‌شود به این نحو که علاقه‌مندان به علم و فرهنگ می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی انتشارات به‌نشر در مشهد و سراسر کشور از تخفیف بیست درصدی برای کتاب‌های ناشران آستان قدس رضوی و ۱۰ درصدی برای سایر ناشران بهره‌مند شوند. در کنار این تخفیف ضمن اطلاع رسانی گسترده، از مخاطبان برای عضویت در "شبکه کتابخوانان رضوی" نیز دعوت به عمل می‌آید.

انتشار ویژه نامه برای کودکان و نوجوانان با تیراژ ۱۰هزار نسخه

سعیدی با اشاره به چاپ دو ویژه نامه «نقاره خونه» و «گلدسته» اظهار کرد: در آستانه شهادت امام رضا (ع)، ویژه نامه «نقاره خونه» ویژه کودکان و «گلدسته» ویژه نوجوانان، به همت گروه تولید انتشارات به‌نشر و همکاری جمعی از نویسندگان رضوی تولید و منتشر شده است. این مجلات با شمارگان ۱۰هزار نسخه در دهه پایانی صفر بین کودکان و نوجوانان توزیع خواهد شد.  

سعیدی از برگزاری برنامه «عرض ارادت» در فروشگاه مرکزی کتاب انتشارات به نشر خبر داد و افزود: گفت: ذیل برنامه عصرانه داستان نویسان رضوی که هر سه‌شنبه در فروشگاه مرکزی انتشارات به‌نشر با دبیری علیرضا مهرداد برگزار می‌شود، سه شنبه ۲۱شهریور ماه به مناسبت ایام شهادت امام رضا (ع) و وفات پیامبر مکرم اسلام (ص)، ویژه برنامه‌ای با حضور استاد محمدرضا سرشار نویسنده و منتقد برجسته کشوری در جمع مخاطبان عصرانه داستان نویسان رضوی برگزار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->